Beierte Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Aly Loes Vellema - WaarBenJij.nu Beierte Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Aly Loes Vellema - WaarBenJij.nu

Beierte Mongolie

Door: Aly Loes Vellema

Blijf op de hoogte en volg Aly Loes

17 Oktober 2011 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo iedereen,

De tijd is voorbij gevlogen, want hier dan alweer mijn laatste update vanuit Mongolie. Morgen vertrek ik na een verblijf van 8 maanden met de trein naar Moskou.

Het is goed om weer naar huis te gaan, maar het is ook erg raar. Ik heb hier een geweldige tijd gehad en zoveel gedaan en gezien. Mongolie heeft echt een plekje in m'n hart verovert, zo'n prachtig land met zoveel mogelijkheden. De prachtige, soms overweldigende natuur, de ruimte, de mensen. Echt een heel bijzondere ervaring die ik niet snel zal vergeten.

De afgelopen weken bol van afscheids-activiteiten. Eerst het afscheid van Arvaikheer op 4 oktober, het stadje waar ik de afgelopen maanden gewoond heb. Daarna mijn verjaardag op 5 oktober waarbij Dorieke een 'klein' verrassingsfeestje voor mij georganiseerd heeft, waarbij alle mensen die we kenden wel even langs gekomen zijn. Erg leuk! Maar ook toen al afscheid genomen van mensen die we daarna niet meer gingen zien.
Op 6 oktober hebben we onze eindpresenatie gegeven voor het project, ministeries en VSO. Nog een weekje gewerkt aan het rapport en toen ook alles op kantoor afgerond en afscheid genomen van onze collega's.

Om afscheid te nemen van onze mede VSO-ers en Mongolie, hadden Dorieke en ik bedacht om nog 1 weekend in Terelj door te brengen bij Bert. Hier zijn we het eerste weekend in Mongolie ook geweest en we vonden het wel een mooie afsluiting. En die afsluiting is ook super gelukt, want samen met 4 andere VSO-ers zijn we 2 dagen met Debra meegereden (www.mnsilentwarriors.org). En het was prachtig!!! De eerste dag waaide het behoorlijk en was het ook fris, maar met een extra laag thermo-ondergoed, handschoenen en muts was dit geen probleem. De 2e dag was het weer nog mooier, de zon scheen, de wind was gaan liggen en we hebben weer een prachtige rit gemaakt (40 km = 6 uur). Echt onvoorstelbaar hoe Debra 3 weken paardrijden volgehouden heeft, aangezien wij na 2 dagen al bijna niet meer konden lopen van de spierpijn en niet meer konden zitten omdat de zadels hier nu niet echt confortabel zijn. Echt respect voor haar! Maar voor ons een zeer geslaagd weekend, een waar ik zeker nog vaak aan terug zal denken. Heerlijk te paard, de wind door je haren, galloperend over de steppe, de ruimte, de vrijheid...

En nu is het dan zover om weer naar huis te gaan. De koffer is gepakt, de laatste souvenirs zijn gekocht en vanavond het laatste etentje met vrienden. Morgen nog wat boodschappen doen en dan om 2 uur de trein in om 100 uur later in Moskou weer uit te stappen. En na een middag en avond in Moskou, stappen we zondag op het vliegtuig om 's middags om 13.15 op Dusseldorft te landen. Een lange rit, maar ik heb er zin in!

Helaas kan ik op dit moment geen foto's uploaden van ons paardrijweekend, maar dat zal ik doen als ik weer terug ben in NL en dan zal ik natuurlijk ook foto's van de Trans Mongolie Express toevoegen.

Ik ga me nu klaar maken voor het etentje. Ik zie jullie snel in NL!

Beierte Aly Loes

  • 17 Oktober 2011 - 10:22

    Ibrahim:

    Lieverd, een hele fijne reis terug!
    Ik zal er staan, met wijd-open armen. tot snel!

  • 17 Oktober 2011 - 15:43

    Eveline:

    Heel veel plezier en succes met je terugreis! Tot ziens in Deventer (raar om dat te zeggen :-))
    x

  • 18 Oktober 2011 - 13:05

    Mem:

    hoi famke, wat fijn dat je er gauw weer bent tot dan dikke tút mem

  • 20 Oktober 2011 - 18:35

    Annelieke:

    Hey meis, goede reis en tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aly Loes

Actief sinds 30 Okt. 2010
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 52081

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 01 September 2014

Mongolia: The sequel

10 Februari 2011 - 30 November -0001

Steppeland Mongolië

Landen bezocht: